3D-Trip: Zamek Falkenstein [Flintsbach am Inn, Niemcy]

3D-Trip: Zamek Falkenstein [Flintsbach am Inn, Niemcy]

Zamek Falkenstein we Flintsbach am Inn
Zamek, którego pozostałości górują nad Flintsbach, został zbudowany około 1300 roku przez dozorcę księcia Wittelsbachów von Hasslang. „Poprzedni zespół zamkowy” znajdował się nieco wyżej na tzw. Murze Racheli. Został zbudowany w pierwszej połowie XII wieku i został zniszczony w 1296 roku podczas wojny między królem Adolfem z Nassau a Albrechtem Habsburgiem. Pierwsza wzmianka dokumentalna z około 1120 roku jako „Ualchinsteine” odnosi się do starszego zamku.
Kompleks został gruntownie odnowiony w XV i XVI wieku. W 1784 spłonął zamek główny, w 1789 przedzamcze. Dziś zachował się jedynie mocny donżon z krenelażowym zwieńczeniem oraz zewnętrzne mury pierścieniowe zamku i pozostałości przedzamcza zbudowanego w XV i XVI wieku.
Pierwotny zamek Falkenstein został zbudowany jako siedziba potężnego rodu hrabiów o tym samym imieniu, którego posiadłości znajdowały się głównie w rejonie Mangfall, bawarskiej Inn-Oberland i zachodniego Chiemgau. W 1247 roku Falkensteinowie musieli scedować swoje dobra w Dolinie Innu na Wittelsbachów, a Falkenstein stał się siedzibą dworu książęcego.
Na przestrzeni wieków kilkakrotnie zmieniali się właściciele zamku Falkenstein. Wśród nich był Max V. hrabia Preysing-Hohenaschau, który połączył dwór Hofmark z Hofmark Brannenburg i przeniósł siedzibę sądu do Brannenburga. W 2009 roku fundacja środowiskowa, kulturalna i społeczna w powiecie Rosenheim nabyła ruiny zamku.
Falkenstein ma wyjątkowe znaczenie dla regionu jako siedziba hrabiów Falkenstein-Herrnstein, którzy od końca XI wieku byli znani jako rodzina szlachecka, oraz hrabiów Neuburg-Falkenstein. „Codex Falkensteinensis”, zamówiony przez Falkensteiner Siboto IV w 1166 r. i spisany przez mnicha z Herrenchiemsee, jest najważniejszym współczesnym dokumentem naszego obszaru osadniczego. Ten słynny rękopis zawiera jedyną zachowaną księgę darowizn, najstarszą księgę dochodów świeckiego panowania oraz rozporządzeń testamentowych i 24 miniatury. Jedna z miniatur jest uważana za pierwszy znany portret rodzinny w średniowiecznym malarstwie portretowym w Niemczech. Reprezentuje również przejście od dotychczas sztywnego stylu malarstwa opartego na wzorach bizantyjskich do bardziej żywego, żywego projektu z indywidualnymi cechami.
Pin It

Odwiedziło nas

DziśDziś400
WczorajWczoraj543
Ten TydzieńTen Tydzień7815
Ten MiesiącTen Miesiąc16560
W SUMIEW SUMIE1027398

REDAKCJA